Genesis2 7

Genesis2 7
Bible Verse

Want watch more Video for TCM, Health, Please Visit ---- HERBS DOCTOR

Saturday, August 4, 2007

Aug4,07斷續做運動 燒脂更有效+你相信什麼?What Do You Believe?+父啊,我感謝你,因為你已經聽我

靈命日糧 - 2007年8月4日
你相信什麼?
讀經: 以賽亞書50章4-10節
金句: 「主耶和華賜我受教者的舌頭,使我知道怎樣用言語扶助疲乏的人。」(以賽亞書50章4節)
全年讀經: 詩篇66-67篇;羅馬書7章

法蘭西斯·柯林斯在耶魯大學取得物理化學博士學位後,便進入醫學院。他在北卡羅來納醫院受訓時,有個病危的女病人常向他談論自己對基督的信仰。當時他拒絕接受「上帝存在」的觀念,但他卻無法漠視這位婦女所表現出來的平靜。一天,這位女病人問他:「你相信什麼?」柯林斯在毫無心理準備的情況下被問及這個問題,臉紅了起來,結結巴巴地說:「其實我並不清楚。」沒過多久,這位女士就死了。
帶著好奇與不安的心情,這位年輕的醫師意識到,自己沒有認真求證就拒絕了上帝。於是他開始讀聖經和魯益師的著作。一年後,他終於把自己的生命交給耶穌基督。是什麼幫助他信主的呢?這位年長婦女的心臟雖然衰竭,但是她對別人的關懷依然強烈,她所問的問題,促使柯林斯信了主。
先知以賽亞預先看見了彌賽亞的形象,就說:「主耶和華賜我受教者的舌頭,使我知道怎樣用言語扶助疲乏的人。」(以賽亞書50章4節)
願我們時時預備,口中說出及時的話語或是對人關切的詢問,從而引人歸向那位賜萬人生命與平安的救主。DCM
讓我言行,放出光彩;讓我身上,顯出主愛;竭誠為主,作出見證,領人歸主,將主愛戴。Sper
時刻銘記,主恩待傳。
------------------------------------------------------------------------------------------------

August 4, 2007
What Do You Believe?
READ: Isaiah 50:4-10
The Lord GOD has given Me the tongue of the learned, that I should know how to speak a word in season to him who is weary. —Isaiah 50:4
-->About this cover

Francis Collins earned a Ph.D. in physical chemistry at Yale University and then entered medical school. During his training at a North Carolina hospital, a dying woman often talked to him about her faith in Christ. He rejected the existence of God, but he couldn’t ignore the woman’s serenity. One day she asked, “What do you believe?” Caught off guard, Collins’ face turned red as he stammered, “I’m not really sure.” A few days later the woman died.
Curious and uneasy, the young doctor realized that he had rejected God without adequately examining the evidence. He began to read the Bible and the writings of C. S. Lewis. A year later he fell to his knees and gave his life to Jesus Christ. The catalyst? A sincere question from an elderly woman whose physical heart was failing but whose concern for others was strong.
In a prophetic picture of the Messiah, Isaiah 50:4 says, “The Lord GOD has given Me the tongue of the learned, that I should know how to speak a word in season to him who is weary.”
May we be ready with a timely word or a caring question to point others toward our Savior who offers life and peace to all. —David C. McCaslandDavid C. McCasland-->
Lord, let me be a shining lightIn all I say and do,That Your great love displayed in meMay lead someone to You. —Sper
The next person you meet may need to meet Christ.
For similar resources, search these topics:Christian Life > Character > Christlikeness
Bible in One Year: Psalms 66-67; Romans 7
------------------------------------------------------------------------------------------------
〝他們就把石頭挪開.耶穌舉目說,父啊,我感謝你,因為你已經聽我.〝(約十一章四十一節)
這真是一個奇怪的,反常的秩序:拉撒路還在墳墓里,可是感謝已經先有了.我總以為感謝的時候,應當在大功告成,拉撒路復活以后﹔但是我們的主耶穌卻為著那尚未成就的事情感謝!感謝發生在恩典到臨之前,深信恩典已經在半途了.
十字軍出發啟行的時候,誰肯先唱勝利的凱歌呢?禱告的答應尚未到來之前,誰肯先唱感恩的詩歌呢?但是我們的主所留給我們的榜樣,并不是奇怪的,勉強的,沒有理由的.贊美在行神跡的工作上實在是非常重要的.神跡由于靈力,靈力的大小是和信心成比例的. ---喬懷德
禱告的時候,沒有一件東西比贊美更能得到神的喜悅,也沒有一件東西比贊美更能祝福禱告的人.有一次我在中國藉著得到一個很大的祝福:我從家鄉接到很多不快樂的消息,焦慮密布了我的全心.我禱告,焦慮并不輕減,我竭力忍住,事實上卻焦慮□更厲害.正在那時候我出發到一處內地去,看見在一家傳道人住宅的牆上寫著〝要感謝〝三個字,我就立即開口感謝,不一會,我的焦慮全都消散了,一點也沒有留下.---富勒斯
------------------------------------------------------------------------------------------------
斷續做運動 燒脂更有效(2007年8月2日)
【明報專訊】日本研究顯示,斷斷續續地運動,可更有效燒脂。東京大學教授後藤和茂邀請7名健康男性,首天讓他們連續踩單車1小時,隔天再讓他們踩30分鐘單車後休息20分鐘,然後再踩30分鐘單車。結果發現,實驗者獲得中場休息,脂肪新陳代謝速度比連續長時間做運動要快得多。專家指出,間斷進行運動會令血液自由脂肪酸含量上升,促進脂肪新陳代謝。

No comments: