Genesis2 7

Genesis2 7
Bible Verse

Want watch more Video for TCM, Health, Please Visit ---- HERBS DOCTOR

Saturday, August 4, 2007

औग५,07中醫健康十大標準+跨國情誼International Friendship+〝我的恩典是夠你用的.〝

靈命日糧 - 2007年8月5日
跨國情誼
讀經: 歌羅西書1章1-12節
金句: 「我們感謝上帝、我們主耶穌基督的父,常常為你們禱告。」(歌羅西書1章3節)
全年讀經: 詩篇68-69篇;羅馬書8章1-21節

1947年,保加利亞的娜迪亞與美國的蜜莉森成為筆友。幾年下來,她們交換照片,分享求學心得及夢想。後來,由於保國政府禁止人民與西方世界聯繫,她們也中斷了魚雁往來。在多年的政治動盪不安之後,蜜莉森突發奇想,決定寫封信到娜迪亞最後一次留給她的地址。令人欣喜的是,信寄到了。不久之後她們發現兩個人都嫁給了醫生,也都愛蒐集貝殼。在她們第一次通信四十八年後,這兩位好朋友終於在邁阿密國際機場見面了,在那一刻,蜜莉森叫道:「天哪,娜迪亞!你跟我想像的一模一樣!」
使徒保羅的書信,滿溢著他對朋友的摯愛及感謝。他在歌羅西書中寫道:「我們感謝上帝、我們主耶穌基督的父,常常為你們禱告」(歌羅西書1章3節)。他在信中也激勵朋友們與上帝同行(第10節)。
任何一段友誼都是從上帝而來的禮物,但是只有建立在基督裡的關係才最深厚。事實上,耶穌命令他的門徒說:「你們要彼此相愛,像我愛你們一樣」(約翰福音15章12節)。在耶穌基督裡建立的友誼,才是存到永遠的寶藏。MRDⅡ
天父上帝多恩慈,賜我祝福數不清;今日我為忠心友,獻上最深感謝心。Halse
忠實的朋友是從上帝而來的禮物。
------------------------------------------------------------------------------------------------

August 5, 2007
International Friendship
READ: Colossians 1:3-12
We give thanks to the God and Father of our Lord Jesus Christ, praying always for you. —Colossians 1:3
-->About this cover

In 1947, Nadia from Bulgaria and Millicent from the United States became pen pals. For years they swapped photos, school experiences, and dreams. Then their letters stopped when government policy banned personal contact with the West.
After many years of political upheaval and change, Millicent, on a whim, sent a letter to the last address she had for Nadia. To their delight, the letter got through. Before long, they discovered that both had married doctors and both collected seashells. Forty-eight years after their first letter, the two friends finally met at Miami International Airport, where Millicent exclaimed, “Nadia! I would know you anywhere!’’
The letters of the apostle Paul overflow with affection and gratitude for his friends. In his letter to the Colossians, he wrote: “We give thanks to the God and Father of our Lord Jesus Christ, praying always for you” (1:3). His letters also encouraged their walk with Christ (v.10).
Any friendship can be a gift from God. But nothing runs deeper than the relationships of those who share a bond in Christ. In fact, Jesus commanded His disciples: “Love one another as I have loved you” (John 15:12). In Him, friendships are treasures that will last forever. —Mart De HaanMart De Haan-->
Of all the many blessingsThat our gracious Father sends,I thank Him most of all todayFor loyal-hearted friends. —Halse
A true friend is a gift from God.
For similar resources, search these topics:Relationships > Relating to others > Love For
Bible in One Year: Psalms 68-69; Romans 8:1-21
------------------------------------------------------------------------------------------------
〝我的恩典是夠你用的.〝(林后十二章九節)
神樂意在我受特殊試煉和痛苦的環境下,將我最小的孩子取去﹔當我將孩子安放在墳墓里,回到家中以后,我覺得我應該對弟兄姊妹們宣講一些試煉的意義.
我就選擇這個題目來作主日的信息﹔但是在我預備資料的時候,我發現我所要講的,連我自己也不能相信﹔我就跪下來求神給我夠用的恩典.我這樣懇求了之后,張開眼睛來看見一幅彩色的經文---這幅經文,是前几天我陪著孩子在游息所的時候,我的母親送到家中來的﹔我雖然未曾看見過,卻曾聽見過我的仆人這樣告訴我,我也曾吩咐我的仆人將它挂在牆上.
在我回家以后,我也未曾去注意上面的字句﹔這時候,我仰起面來,拭干了眼睛,幅上的字句吸引了我的注意:〝我的恩典是夠你用的.〝
〝是〝字是鮮綠色的,〝我的〝和〝你〝是另一種顏色.
這個信息立即進入了我的心內,責備我不該求神給我夠用的恩典﹔因為神已經很清楚地告訴了我﹔〝我的恩典是夠你用的,你怎么還來要求?只要起來相信,你就要發現這句話是多么真實!〝神已經用最簡易的字句告訴我們:〝我的恩典是(不是將要或者也許)夠你用的.〝 ---韋迫伯魯
------------------------------------------------------------------------------------------------
中醫健康十大標準  1।眼睛有神:目光炯炯有神,無呆滯之感,說明精充、氣足、神旺, 臟腑功能良好。   2।聲息調和:說話聲音洪亮,呼吸從容不迫,反映出心肺臟功能及循環功能良好。   3।小便通暢:小便通暢,每天尿量1000至1500毫升,說明泌尿功能正常。   4।大便通暢:大便每日一次或兩次,無腹痛、腹瀉,提示消化功能健旺。   5.體形適中:保持體形勻稱,不胖不瘦。 標準體重=身高(厘米)-105(女性減100)(公斤)。   6.牙齒堅固:保持口腔衛生,基本上沒有齲齒和其他口腔疾病。   7.腰腿靈便:保持每週3次以上的運動,每次半小時,使肌肉、骨骼和四肢靈活自如。   8.脈搏正常:脈搏從容和緩、柔和有力、節律整齊、不浮不沉、不大不小, 說明心臟和循環功能良好。   9.飲食有節:每日定時定量,飲食均衡,不挑食,不偏食,不暴飲暴食,不酗酒, 不吸煙。   10.起居準時:能按時起床和入睡,睡眠質量好。

No comments: