Genesis2 7

Genesis2 7
Bible Verse

Want watch more Video for TCM, Health, Please Visit ---- HERBS DOCTOR

Friday, August 24, 2007

Aug26,07未經巴氏消毒 牛奶足可奪命+心靈減壓艙Spiritual Decompression+ 深淵說,不在我內

靈命日糧 - 2007年8月26日
心靈減壓艙
讀經: 馬可福音1章35-39節
金句: 「你們要將一切的憂慮卸給上帝,因為他顧念你們。」(彼得前書5章7節)
全年讀經: 詩篇119篇89-176節;哥林多前書8章

1883年5月24日,紐約民眾慶祝布魯克林大橋完工,這是當時的第一條鋼索吊橋。然而,這麼大的工程,若沒有人付代價也不可能完工。為了要把龐大的橋基放進河裡,必須用一個不透水的大箱子,也就是所謂的「沉箱」。工人則需要在沉箱裡連續工作 8 小時,忍受巨大的氣壓。
可是,等他們回到正常的大氣壓環境時,就會產生許多後來稱為「潛水夫病」的可怕症狀。因為人們發現,在氣壓快速降低的情況下,會使血液產生細小的氮氣氣泡。這會阻斷氧氣的供應,造成噁心、關節疼痛、麻痺癱瘓,甚至死亡。時至今日,科學家知道要用減壓艙把氣壓逐漸降低,從而不讓氮氣氣泡形成。
同樣,我們也需要有個地方可以紓解生活的壓力。其實,上帝已經為你我預備好了「心靈減壓艙」。每天靈修之際,就是交託重擔的時候(馬可福音1章35-39節)。在此,我們可以把一切的憂慮卸給上帝(彼得前書5章7節)。注目於上帝的豐富之上,我們就能得嘗他賜的平安(以賽亞書26章3節)。朋友,你有「心靈減壓艙」嗎?HDF
寧靜安歇賽神仙,平安喜樂在眼前;憂愁重擔放旁邊,慈愛信實滿心田。Moore
等候耶和華的,必從新得力。──以賽亞書40章31節
------------------------------------------------------------------------------------------------

August 26, 2007
Spiritual Decompression
READ: Mark 1:35-39
Casting all your care upon Him, for He cares for you. —1 Peter 5:7
-->About this cover

On May 24, 1883, New Yorkers celebrated the completion of the Brooklyn Bridge, the first steel-wire suspension bridge. This engineering feat, however, was not accomplished without sacrifice. To lay the bridge’s giant foundations in the water, huge watertight chambers called “caissons” had to be used. Men would work in them for 8 hours while under tremendous air pressure.
Returning to normal atmospheric pressure resulted in terrible symptoms later known as caisson disease. It was discovered that a rapid decrease in air pressure releases tiny nitrogen bubbles in the blood. This cuts off the oxygen supply, resulting in nausea, achy joints, paralysis, and even death. Today, scientists know that the use of a decompression chamber allows a gradual reduction of pressure, which prevents the nitrogen bubbles from forming.
Similarly, we need a place to reduce the pressures of life. God has provided a way to “spiritually decompress.” A personal devotional time can be a place where burdens are lifted (Mark 1:35-39). There we can cast all our care upon Him (1 Peter 5:7). By focusing on God’s sufficiency we can experience His peace (Isa. 26:3). Do you have a place of spiritual decompression? —Dennis FisherDennis Fisher-->
There is a quiet resting place,Where peace and joy are found;Where burdens may be laid asideAnd faith and love abound. —Moore
Those who wait on the Lord shall renew their strength. —Isaiah 40:31
For similar resources, search these topics:Relationships > Relating to God > Devotions/Quiet Time
Bible in One Year: Psalms 119:89-176; 1 Corinthians 8
------------------------------------------------------------------------------------------------
深淵說,不在我內(伯廿八:14)
我記得有一年夏天,我說:「我所需要的是海洋」,我就到有海洋的地方去,但是海洋說:「不在我內」!海洋并不照我所要的給我成就。于是我說:「高山一定會使我得到安息」,我就到有高山的地方去﹔我清晨醒來,前面立著我所渴望的巍然高山﹔但是高山說:「不在我內」!高山又不能使我滿足。哦!我所需要的究竟是什么呢?我所需要的乃是神的愛海和真理山。深淵說,智慧不在它里面﹔是的,智慧本不象珍珠黃金,和寶石那樣多。唯有基督是智慧,是我們最大的需要。我們的煩惱,只有基督的友誼和愛情能安慰我們。∼濮登
你沒有法子將一只老鷹扣留在森林里。你就是替他聚集了一群最美麗的小鳥在他四周歌唱,你就是給他在最大的松樹上安放一根棲木,你就是差遣有翼的使者帶最美味的珍饈給他,都不能動他的心。伸展著高聳的翅膀,他喜歡飛往他自己的老家∼磐石,暴雨,瀑布中∼去安息的。
人類的心,也象老鷹一般。如果沒有永久的磐石,就永遠得不到安息。我們的老家乃是天家。「主啊,你世世代代作我們的居所」(詩九十:1)∼馬可特夫
------------------------------------------------------------------------------------------------
未經巴氏消毒 牛奶足可奪命(2007年8月22日)
【明報專訊】美國威斯康星州大學一項研究發現,未經巴氏消毒的鮮牛奶,含有貝氏考克斯菌(Coxiella burnetii)及李斯特菌,前者可引致心內膜炎及腦膜炎等奪命併發症,後者的病徵近似感冒,會引致頭痛或腸胃不適,嚴重者可引致腦膜炎或敗血病,甚至死亡。
研究員從威州逾900個農場生產的牛奶隨機抽樣化驗,發現76%樣本含貝氏考克斯菌的遺傳物質,5%樣本含李斯特菌。把未消毒牛奶存放雪櫃,也可能助長大腸桿菌等細菌滋生。
路透社

No comments: