Genesis2 7

Genesis2 7
Bible Verse

Want watch more Video for TCM, Health, Please Visit ---- HERBS DOCTOR

Saturday, July 28, 2007

Jul28,07飲水過量可致低鈉血症+好棒! Awesome!+〝忘記背后,努力面前.〝

靈命日糧 - 2007年7月28日
好棒!
讀經: 詩篇47篇
金句: 「因為耶和華至高者是可畏的,他是治理全地的大君王。」(詩篇47章2節)
全年讀經: 詩篇46-48篇;使徒行傳28章

大家常把「好棒(awesome)!」這句話掛在嘴上,以致於濫用這句話。
我孫子賈許才9歲,他和我在客廳地板上玩遙控賽車,他動不動就說:「好棒!」
還有一次,我和太太正要走出餐館,經理站在門邊,問我們:「一切還好嗎?」我說:「還好。」經理順口就說:「好棒!」
於是我就想:跟孫子玩挺好,去餐館吃飯也挺好,但這兩件事真能算得上是「好棒」嗎?於是我查了韋氏大辭典,「好棒!」的英文本意是「極度虔誠」、「令人敬畏」、「可畏的」。其實我想到站在大峽谷南緣時的感受,那才真是「好棒!」
接著我又想到一件更令人敬畏的事,就是認識這位創造宇宙、維繫宇宙的主。難怪詩人寫道:「耶和華至高者是可畏的。」詩篇47篇2節)
所以下次聽到「好棒!」時,別忘了我們偉大的上帝,只有他才真是「好棒!」DJD
上帝榮光永不朽,充滿天地和萬有;奇妙作為他施展,處處彰顯讓人看。Peterson
沒有任何事物,能比認識上帝更棒!
------------------------------------------------------------------------------------------------

July 28, 2007
Awesome!
READ: Psalm 47
The Lord Most High is awesome; He is a great King over all the earth. —Psalm 47:2
-->About this cover

It’s an often-used word, and we hear it in the most unusual contexts. It’s the word awesome.
My 9-year-old grandson Josh and I were playing with a radio-controlled racecar set on the living room floor. Several times he would say, “Awesome!”
On another occasion, as my wife and I were leaving a restaurant, the manager, who was standing by the door, asked, “How was everything, folks?” “Fine,” I replied. “Awesome!” he said.
These two occasions set me to thinking: While it’s fun to play with my grandson and to enjoy a meal at a restaurant, are these experiences really awesome? So I consulted Mr. Webster’s unabridged dictionary. The primary definition lists awesome as “deeply reverent,” “dreadful,” “awful.” I remembered the time that I stood on the south rim of the Grand Canyon. That was truly an awesome experience.
Then I thought of a more awe-inspiring reality still. It’s knowing the Creator and Sustainer of the entire universe. No wonder the psalmist wrote, “The LORD Most High is awesome” (Ps. 47:2).
The next time we hear the word awesome, may it remind us of our great God, who truly is awesome! —Dennis J. De HaanDennis J. De Haan-->
God of everlasting glory,Filling earth and sky,Everywhere Thy wonders openTo our searching eye. —Peterson© 1965 John W. Peterson Music Co.
Nothing is more awesome than to know God.
For similar resources, search these topics:Basics Of Faith > Worship > God
Bible in One Year: Psalms 46-48; Acts 28
------------------------------------------------------------------------------------------------
〝忘記背后,努力面前.〝(腓三章十三節)
主啊!求你叫我忘記我過去的得勝和過去的失敗﹔過去的榮耀和過去的羞辱﹔過去的得意和過去的失意.求你叫我忘記我過去的經歷﹔忘記十年前的,去年的,上個月的﹔忘記昨天的,上一個鐘點的.主啊!求你使我忘記!求你使我做一個才生的嬰孩那樣無依無靠的仰望你!求你使我努力面前的﹔使我在你為我所預備的道路上直跑﹔在你為我所計划的工作上忠心﹔在你為我所規定的旨意上順服.雖然如此,但求你不要讓明天的憂慮來摸著我.我要〝看你今天向我所要施行的救恩〝.主啊!我相信今天的頭發掉落一根,你在天上的簿子上必為我划出一根.但愿我天天的生活和工作,都和你天上的簿子相符!主啊!成全我的心愿!阿們!
------------------------------------------------------------------------------------------------
飲水過量可致低鈉血症(2007年7月24日)

【明報專訊】多飲水是炎夏防中暑的良方,但飲水過量卻可致低鈉血症,然而病者可能全無病徵。衛生署長者健康服務處曾在為長者進行恆常驗血時,發現一名日飲2公升開水的76歲老翁及一名服用抑鬱症藥物的75歲老婦,患有無徵狀低鈉血症,幸及時矯正問題,生命無礙。
血液鹽分減 頭暈眼花
衛生署助理署長陳慧敏與署方長者健康服務處的醫生在最新一期《香港家庭醫學院期刊》發表兩宗無徵狀低鈉血症個案,兩名患者均是接受恆常驗血時被發現血液內含鈉量低,其中一名76歲老翁是因為在接受良性前列腺增生切除手術後,聽從醫生吩咐多飲水,日飲兩公升水。衛生署判斷,他是因為飲水過多令血鈉量降低,經勸喻減少飲水量後,血含鈉量亦恢復正常。
另一名患有焦慮性精神病的75歲老婦,因服用了SSRI類抗抑鬱症藥物Escitalopram,出現抗利尿激素異常分泌,衛生署其後評估其情緒及精神狀態,認為情緒穩定,故去信其家庭醫生,婦人最後停止服用上述藥物,血含鈉量亦回復正常。
負責研究的醫生指出,從恆常驗血發現無徵狀低血鈉症個案並不罕見,故醫生發現病人有此問題時,應調查其用藥記錄及飲水習慣等,找出原因以防有關低血鈉症個案繼續惡化,而驗血和尿液滲透壓力指數是有效的協助判斷方法。
資料顯示,低血鈉症一般因飲水過量所致,因為大量飲水而不補充鹽分,血液中的鹽分就會減少,吸水能力隨之降低,一些水分就會很快被吸收到組織細胞內,使細胞水腫,導致頭暈、眼花、口渴,嚴重者會突然昏倒。

No comments: