Genesis2 7

Genesis2 7
Bible Verse

Want watch more Video for TCM, Health, Please Visit ---- HERBS DOCTOR

Thursday, July 12, 2007

Jul12,07FDA﹕番茄無助抗癌+富貴病 Affluenza+然而他知道我所行的路,他試煉我之后,我必如精金

靈命日糧 - 2007年7月12日

富貴病

讀經: 路加福音12章13-21節

金句: 「你們要謹慎自守,免去一切的貪心,因為人的生命不在乎家道豐富。」(路加福音12章15節)

全年讀經: 詩篇4-6篇;使徒行傳17章16-34節

當生活在富裕社會的人們熱購黑莓手機和平面電視機時,很難否認世界許多地方的財富正在加增。你或許可以稱它為「富貴病」,因為繁榮當中深藏著憂慮。撒母耳森在華盛頓郵報上撰文說﹕「這是經濟性的『當代迷思』。」我在猜想這是否屬實,因為我們企圖在「更多物質」中尋求安全感,而一切物質財富都是靠不住的,它們能轉眼即逝。
聖經稱追求更多的物質財富是「貪心」。耶穌講過一個財主的比喻,警告跟隨他的人要免去一切的貪心。這個財主的問題並不在於他擁有豐富的田產,也不在於他要蓋更大的倉房(路加福音 12 章 16-18 節)。問題在於他把整個一生押在財物上(15節)。 他將安全感建立在物質上,以致「在上帝面前卻不富足」(21節)。拒絕認識上帝和他的律法,使他成為一個無知的人,他活在現在卻以為自己能掌控未來(19-20節)。

「美好生活」無法建立在物質財富上。盼望我們不要把安全感建立在獲取「更多財富」上,而是將我們所有的一切和生命投資在上帝的國度裏,從中找到真正的滿足。MW

他有世界能給的一切,
他可以達到每個目標;
但他的生命終究失喪,
因他拿靈魂換了鈔票。Denison

沒有目標比缺少錢財更糟糕。
-------------------------------------------------------------------------------------
July 12, 2007

Affluenza

ODB RADIO: Listen Now | Download

READ: Luke 12:13-21

Take heed and beware of covetousness, for one’s life does not consist in the abundance of the things he possesses. —Luke 12:15

About this cover
As people in affluent societies stock up on Blackberrys and flat-panel TVs, it’s hard to deny the increasing wealth in many parts of the world. You might call it “affluenza.” There is anxiety, however, amid so much prosperity. It is the economic “puzzle of our time,” said Robert J. Samuelson in The Washington Post. I wonder if this is true because we are attempting to find security in “more stuff”—stuff that is temporary and fleeting.

The Bible calls the pursuit of more stuff “greed.” Jesus warned His followers about greed by telling a story about a rich man. The problem with this rich man was not that he had an abundance of bumper crops, or that he decided to build more storage space (Luke 12:16-18). The problem was that he invested his entire life in his possessions (v.15). He drew his security from his material goods and failed to be “rich toward God” (v.21). Rejecting the knowledge and precepts of God as the basis for life made him a fool. He was living for the moment while presuming on the future (vv.19-20).

The “good life” cannot be found in things. Instead of seeking our security by acquiring “more stuff,” may we find true satisfaction by investing our resources and our lives in and for His kingdom. —Marvin Williams

He possessed all the world had to give him,
He had reached every coveted goal;
But, alas, his life was a failure,
For he had forgotten his soul. —Denison

Poverty of purpose is worse than poverty of purse.

For similar resources, search these topics:

Christian Life > Lifestyle issues > Money/Possessions

Bible in One Year: Psalms 4-6; Acts 17:16-34
-------------------------------------------------------------------------------------
〝然而他知道我所行的路,他試煉我之后,我必如精金.〝(伯二十三章十節)

〝風雨生信心〝---這不是很簡單的五個字嗎?但是這五個字,對于在風雨中的人是多么有意味啊!

信心是神所賜的,信心經過試煉之后,能行種種神奇的事---不可見的能變成可見,不可能的能變成可能.

最堅實的樹木并不是生長在森林的庇護下的,乃是暴露在風雨打擊得到的空曠之處﹔它們因著風雨的擊打搖動,竟長得極其高大---工匠用來制作器具車輛的,就是這種木料.

所以,你應當常常記得你所當行的路,不是陽光閃耀,野花開放的那條,卻是一條險阻狹窄的小路,在那里陰間的狂風險些會將你吹倒,尖銳的石子會割破你的皮肉,突出的荊棘會抓傷你的頭額,惡毒的野獸會在你四面吼叫.

這是一條又悲傷又歡樂的道路,有痛苦,也有醫治﹔有眼淚,也有眷顧﹔有試煉,也有勝利.路上時常會遇到困難危險,拳打掌擊,逼迫誤會和煩惱苦楚,然而靠著愛我們的主,在這一切的事上,已經得勝有余了.
-------------------------------------------------------------------------------------
FDA﹕番茄無助抗癌(2007年7月12日)

美國有研究指出,未有可靠證據顯示攝取番茄紅素與降低癌症風險有關。(資料圖片)
【明報專訊】多吃番茄可以抗癌?令番茄又紅又光澤的番茄紅素(Lycopene)是抗癌恩物?美國食品及藥物管理局(FDA)昨反駁以上有關說法,強調食用番茄紅素與降低某些癌症風險,兩者之間並沒有明顯的關聯性。

番茄紅素是一種抗氧化劑,番茄因為含有豐富的番茄紅素而呈現鮮紅色,美國食品及藥物管理局昨刊登新一期「美國國家癌症研究所」期刊的一項檢討報告,有關報告回顧145份有關番茄紅素、番茄製品可抗癌的研究數據,發現未有可靠證據顯示攝取番茄紅素與降低癌症風險有關。

這項報告主要針對幾種癌症作分析,包括肺癌、結腸直腸癌、乳癌、子宮頸癌與子宮內膜癌等,結果並沒有明顯證據顯示,番茄可以降低癌症風險,但報告也指出,「非常有限的證據」顯示,食用番茄與降低前列腺癌、卵巢癌、胃癌、胰臟癌的風險有關聯。

No comments: