Genesis2 7

Genesis2 7
Bible Verse

Want watch more Video for TCM, Health, Please Visit ---- HERBS DOCTOR

Thursday, July 26, 2007

Jul26,07熟透的香蕉比較青綠的香蕉強8倍+黑夜 Night+我們靠著聖靈,憑著信心,等候義的盼望

靈命日糧 - 2007年7月26日
黑夜
讀經: 詩篇42篇
金句: 「白晝,耶和華必向我施慈愛;黑夜,我要歌頌禱告賜我生命的上帝。」(詩篇42篇8節)
全年讀經: 詩篇40-42篇;使徒行傳27章1-26節

《黑夜》這本書,是埃利·維瑟爾的作品。書中描寫他在童年時,成為納粹大屠殺無數受害者之一的經歷。維瑟爾被人從家裡揪出來,與家人隔離,只有父親在身邊,但父親不久也死在集中營裡。這種靈魂的黑夜之苦,實非常人所能體會。這種經歷,也動搖了維瑟爾對上帝的信念和看法。他童年的純真和信仰,成了人類罪惡和黑暗祭壇上的犧牲品。
大衛自己也經歷過靈魂的黑夜,許多學者認為這一經歷激發他創作了詩篇42篇。當時大衛身受逼迫之苦,或許就是逆子押沙龍的苦苦追殺(撒母耳記下第16-18章),使大衛感到那種只有在孤寂的黑夜才能體會到的痛苦和恐懼。正是在這種光景中,黑暗會抓住我們,迫使我們正視心中的痛苦,向上帝提出尖銳的問題。可是上帝好像無聲無息,這叫詩人哀傷不已;但正是在那個黑夜裡,詩人得到一首頌歌(第8節),給他帶來平安、信心,坦然面對眼前的艱辛。
在黑夜裡掙扎的人哪,要有信心!因為夜再黑,上帝依然動工!讓我們與詩人一同高歌:「應當仰望上帝,因我還要稱讚他。他是我臉上的光榮,是我的上帝。」(第11節)WEC
生命大筆一揮,從此兩眼迷離,斑斑灰暗墨痕,污點豈能重清?幽暗無光之處,喜見真神雙手,陰霾憂鬱天際,重現燦爛光明。Gustafson
天夠黑,夜夠深,星星才現身。──愛默生

------------------------------------------------------------------------------------------------


July 26, 2007
Night
ODB RADIO: Listen Now DownloadREAD: Psalm 42
The Lord will command His lovingkindness in the daytime, and in the night His song shall be with me—a prayer to the God of my life. —Psalm 42:8
-->About this cover

In his riveting and unsettling book Night, Elie Wiesel describes his boyhood experiences as one of the countless victims of the Holocaust. Ripped from his home and separated from everyone in his family except his father (who would die in the death camps), Wiesel suffered a dark night of the soul such as few will experience. It challenged his views and beliefs about God. His innocence and faith became sacrifices on the altar of man’s evil and sin’s darkness.
David experienced his own dark night of the soul, which many scholars believe motivated his writing of Psalm 42. Harried and hounded, probably as he was pursued by his rebellious son Absalom (2 Sam. 16–18), David echoed the pain and fear that can be felt in the isolation of night. It’s the place where darkness grips us and forces us to consider the anguish of our heart and ask hard questions of God. The psalmist lamented God’s seeming absence, yet in it all he found a night song (v.8) that gave him peace and confidence for the difficulties ahead.
When we struggle in the night, we can be confident that God is at work in the darkness. We can say with the psalmist, “Hope in God; for I shall yet praise Him, the help of my countenance and my God” (v.11). —Bill CrowderBill Crowder-->
I’ve found that when life’s brush obscures my viewWith gloomy strokes that seem to mar the scene,God’s hand appears and gives to sunless hueAnd dreary skies a more majestic sheen. —Gustafson
When it is dark enough, men see the stars. —Emerson
For similar resources, search these topics:Relationships > Relating to God > Presence
Bible in One Year: Psalms 40-42; Acts 27:1-26

------------------------------------------------------------------------------------------------

〝我們靠著聖靈,憑著信心,等候義的盼望.〝(加五章五節,直譯)
有時候,光景似乎非常黑暗---黑暗得連盼望都要等起來了.在盼望中等候已經夠難了,何況等候盼望呢?一線光明也沒有,卻仍不肯絕望﹔窗前盡是黑暗,卻仍開著窗等候星宿﹔心中有了空處,卻不許裝置污穢---這就是宇宙中最大的忍耐.這就是約伯在患難中,亞伯拉罕在往摩利亞去的路上,摩西在米甸的曠野,人子在客西馬尼的那種忍耐.
〝恆心忍耐,如同看見那不能看見的主〝(來十一章二十七節)---這樣的忍耐,比任何樣的忍耐都難﹔這就是等候盼望.
主啊,給我你的力量---你客西馬尼的力量.給我等候盼望的力量---叫我在沒有星宿的黑夜,仍有力量守望窗外﹔在最大的歡樂失去了的時候,仍有力量站住.---馬得勝(George Matcheson)
------------------------------------------------------------------------------------------------

熟透的香蕉.產生攻擊異常細胞的物質
原來熟透的香蕉.產生攻擊異常細胞的物質 TNF
熟透的香蕉比較好
您可能會發現不久的將來 ......香蕉會缺貨 !!
香蕉愈成熟即表皮上黑斑愈多,它的免疫活性也就愈高。
日本人愛吃香蕉不是沒原因的,大、小朋友們都喜歡吃香蕉 ~真方便,
每日五蔬果,疾病遠離我喔 ......
根據日本科學家的研究發現,香蕉中具有抗癌作用的物質 TNF。而且,香蕉愈成熟其抗癌效果愈高。
日本東京大學教授山崎正利利用動物試驗,比較了香蕉、葡萄、蘋果、西瓜、菠蘿、梨子、柿子等多種水果的免疫活性,結果證實其中以香蕉的效果最好,
能夠增加白血球,改善免疫系統的功能,還會產生攻擊異常細胞的物質TNF。
山崎教授的試驗也發現,香蕉愈成熟即表皮上黑斑愈多,它的免疫活性也就愈高。
所以從現在開始要吃熟一點的香蕉唷!
香蕉不會使白血球盲目增長只有在數量少的時候才會大幅度增加。
因此,專家們研究認為,香蕉具有的免疫激活作用比較溫和,在人體狀態健康時並不 會使免疫力異常升高.
但對病人、老人和抵抗力差的體弱者則很有效果。
因此,在日常生活中,我們不妨每天吃1~2根香蕉,透過提升身體的抗病能力來預防感染,特別是預防感冒和流感等病毒的侵襲。
山崎教授指出,在黃色表皮上出現黑色斑點的香蕉,其增加白血球的能力 .........要比表皮發青綠的香蕉強8倍。

No comments: