Genesis2 7

Genesis2 7
Bible Verse

Want watch more Video for TCM, Health, Please Visit ---- HERBS DOCTOR

Thursday, June 21, 2007

Jun22,07黑加侖子最有益水果可防心臟病癌症癡呆+坦然以對Just Be yourself+〝愛,能遮掩一切過錯.〝

靈命日糧 - 2007年6月22日
坦然以對
讀經: 約翰福音9章1-25節
金句: 「你們從前與上帝隔絕,因著惡行,心裏與他為敵;但如今他……叫你們與自己和好。」(歌羅西書1章21-22節)
全年讀經: 以斯帖記6-8章;使徒行傳6章

對我們這些沒有傳福音屬靈恩賜的人而言,作見證這幾個字眼會勾起一些不愉快的回憶或是讓自己裹足不前。事實上,有時候,我努力照著一些見證的模式去做時,最後卻陷入徹底的失敗。
《找到與不信者的溝通方式》一書的作者吉姆·韓德森提議了一個方法,在我來說是比較容易實行,就是說傳福音時「只要坦然以對。」
換言之,為基督做見證,我們必須跟別人分享自己遇見上帝的經歷。上培訓班或背誦方法雖有幫助,但我們不必套用別人的話或故事,我們可以用自己的方法來傳福音。
法庭上最可信的證人是在案發現場的人,要成為基督最可靠的見證人,我們不僅要有聖經,還要有切身的經歷。我們無須粉飾和誇大,只要將基督在過去如何改變我們的生命,現在如何說出來,就是我們最好的見證。
就像那個蒙主醫治的瞎子,他只需對別人說:「從前我是眼瞎的,如今能看見了!」(約翰福音9章25節)JAL
想一想:寫下你接受基督耶穌為救主的見證,包括你信主前後的生活。
快去告訴他人,主有改變你我生命的大能。
------------------------------------------------------------------------------------------------

June 22, 2007
Just Be Yourself
ODB RADIO: Listen Now DownloadREAD: John 9:1-25
You, who once were alienated and enemies in your mind by wicked works, yet now He has reconciled. —Colossians 1:21
-->About this cover

For those of us who don’t have the spiritual gift of evangelism, the word witness can stir up some unpleasant memories or paralyzing anxieties. In fact, I’ve sometimes felt like a complete failure when I tried to follow methods that were designed to make witnessing easier.
Jim Henderson, author of Evangelism Without Additives: What if Sharing Your Faith Meant Just Being Yourself? has made the subject less threatening for me by suggesting another way of thinking about the subject. Instead of using someone else’s words or story, he suggests “just being yourself.”
In courtrooms, second-hand testimony is not allowed because anything other than a first-hand account is unreliable. The same is true spiritually. The authentic story of the work Christ has done in our lives is the best testimony we have. We don’t need to doctor it or dramatize it. When we tell the truth about Christ’s power to save us and keep us from sin, our testimony will be credible.
If the thought of taking classes or memorizing plans has kept you from witnessing, try a different approach: be yourself! Like the blind man Jesus healed, simply say, “Though I was blind, now I see” (John 9:25). —Julie Ackerman LinkJulie Ackerman Link-->
Thinking It ThroughWrite out your personal testimony of when you receivedJesus as your Savior. Try including what your life waslike before, and what it’s like now.
If you want others to know what Christ can do for them, tell them what He has done for you.
For similar resources, search these topics:Ministry and Outreach > Sharing the Gospel > Inviting others to Christ
Bible in One Year: Esther 6-8; Acts 6
------------------------------------------------------------------------------------------------
〝愛,能遮掩一切過錯.〝(箴十章十二節)
前几天我在報紙上看到一個神的孩子的一些個人經歷,在我的腦海中留下了深深的印象,所以我特將它記在這里.她說:
〝一天夜半,我想起了一件痛苦不平的事情,叫我翻來覆去地再也不能睡熟﹔愛心似乎已經偷偷地從我心中逃了出去.于是我拼命向神呼求能力,叫我能服從他的命令:〝愛,能遮掩一切過錯.〝
聖靈立刻在我里面開始工作,給我能力忘卻一切.
起初,我在腦海中掘開了一個墳墓,從從容容地將泥土挖成了一個極深的孔穴.
我悲悲哀哀地盡往下挖那件曾使我受傷的東西,很快地將泥土一鏟一鏟地鏟起來.
可是后來,我卻謹謹慎慎地將綠色的草土鋪在土墩上面.再用白玫瑰花和勿忘我花將他覆蓋,很快地跑開了.
甜蜜的睡眠來了,那几乎致命的創傷,竟被醫愈得一無瘢痕﹔到今天我連想也想不起來:到底是什么東西,曾使我那樣悲哀.〝
-----------------------------------------------------------------------------------------------
研究﹕黑加侖子最有益水果(2007年6月20日)可防心臟病癌症癡呆

蘇格蘭研究指黑加侖子含大量抗氧化物(維他命C)及其他有益成分,有助預防心臟病、癌症、老人癡呆症,是最有益的「生果之王」。(資料圖片)
【明報專訊】近年商界不時推銷各種「超級水果」(superfruit),聲稱營養價值高,但根據蘇格蘭企業研究中心最新研究,最有益的「生果之王」,仍然是傳統水果黑加侖子。研究指黑加侖子含大量抗氧化物(維他命C)及其他有益成分,有助預防心臟病、癌症、老人癡呆症。
研究指出,以保健功能來說,黑加侖子排名第一,其次是藍莓、木莓、士多啤梨、石榴等。美國農業部的數據則顯示,每100克黑加侖子所含的維他命C多達181毫克,比聲稱維他命C豐富的橙,多近兩倍半。
維他命C比橙多兩倍半
由斯圖爾特博士領導的團隊,分析20多種水果的保健效果,結果發現英國盛產的黑加侖子健康價值最高,主要是因為黑加侖子含有較豐富的維他命、礦物質及花青素等。
報道指這些有益物質有助預防糖尿病及防止感染普遍存在於醫院的超級細菌。其實黑加侖子早於中世紀已用作治療用途,包括膀胱結石、肝病及咳嗽。

No comments: